Voorwoord

Terwijl we dit schrijven is de coronacrisis tot volle uitbarsting gekomen. Al onze aandacht is er nu op gericht om onze eigen mensen veilig te laten werken, om onze klanten te helpen en om ons bedrijf zo goed mogelijk door deze heftige crisis te loodsen. Tijdens de uitbraak van het coronavirus blijkt veel van ons werk onmisbaar voor beroepsgroepen en vitale processen die de samenleving draaiende houden. Dat is het geval in alle landen waar we actief zijn. “Goed doen” krijgt zo een hele directe, urgente lading.

Het is geweldig dat onze mensen in deze tijd de erkenning krijgen die ze verdienen, maar de aanleiding is verdrietig en wrang. Zonder voorbehoud zet iedereen binnen Vebego zich honderd procent in om te doen wat gedaan moet worden. Elkaar helpen, dat is waar we als familiebedrijf voor staan. Het is meteen ook de reden dat we over 2019, een jaar waarin we ons sterk herstelden van de periode daarvoor, een jaarverslag publiceren met alleen de noodzakelijke informatie. We kunnen en willen niet anders dan ons in deze periode volledig richten op onze kerntaken: goed voor onze mensen zorgen, onze klanten helpen, de wereld gezond maken en de continuïteit van Vebego waarborgen.

Deze crisis slokt nu alle aandacht op, maar wij blijven werken aan onze impactambities op langere termijn en de realisatie van onze strategie richting 2025. Wij bedanken onze medewerkers, klanten, partners en relaties voor hun inzet en voor de samenwerking. In moeilijke tijden zie je hoe je op elkaar kunt bouwen.

Ronald Goedmakers

Ton Goedmakers